Veelgestelde vragen
Overzicht van de vaakst gestelde vragen door onze klanten
Algemene informatie
Om informatie aan te vragen, kan je het online contactformulier invullen.
Om redenen van vertrouwelijkheid kunnen we je jammer genoeg de naam van de leveranciers van onze huismerkproducten niet meedelen. Heb je echter specifieke vragen over een product, vul dan zeker het online contactformulier in.
Heb je een opmerking, vul dan het online contactformulier in.
Voedselveiligheid & versheid
cora garandeert de onberispelijke versheid van al zijn verse producten. Mocht dat toch niet het geval zijn, dan verbindt cora zich ertoe het product terug te betalen*. Geef het, samen met de verpakking en het kasticket, gewoon af aan het onthaal van je verkooppunt.
*tweemaal terugbetaald in de Belgische cora-winkels
Om onze leverancier te kunnen aanspreken, vragen we je vriendelijk het product in zijn verpakking zo snel mogelijk te bezorgen aan het onthaal van je verkooppunt. Het product wordt je uiteraard terugbetaald.
De herkomst van een product kan je op verschillende manieren achterhalen:
- Voor voorverpakte producten: rechtstreeks op de verpakking aan de hand van een herkenningsnummer met, bijvoorbeeld, B voor België. Met dit nummer kan je op elk moment de herkomst van de waren nagaan.
- Voor traditionele producten, producten in bulk of met bediening: kijk op het etiket van het product in de afdeling of vraag het aan een van onze medewerkers.
Al onze producten worden regelmatig onderworpen aan strenge kwaliteitscontroles. Al onze winkels hebben trouwens een systeem van zelfcontrole, goedgekeurd door een onafhankelijk certificeringsorganisme dat is erkend door de bevoegde overheden.
We reageren onmiddellijk bij het minste vermoeden of de minste aanwijzing voor een eventueel kwaliteitsprobleem. cora hecht het grootste belang aan de garantie van de versheid van zijn producten. Mocht je toch een probleem hebben met een van onze producten, dan vragen we je vriendelijk het product in zijn verpakking te bezorgen aan het onthaal van je verkooppunt, zodat we actie kunnen ondernemen. Het product wordt je uiteraard terugbetaald.
Beschikbaarheid
Onze hypermarkten werken niet allemaal met dezelfde leveranciers, omdat sommigen lokaal zijn. Bovendien vragen de klanten niet om dezelfde producten in elke cora waar ze naartoe gaan. We hebben dus ons aanbod aangepast aan de vraag en het is mogelijk dat je niet in al onze winkels dezelfde producten vindt. Zoek je een specifiek product, laat ons dat dan zeker weten via het online contactformulier.
Je kan je altijd wenden tot de afdelingsverantwoordelijke van je verkooppunt, die je met plezier inlichtingen zal verstrekken. Als je ons algemeen nummer belt, word je met de juiste persoon in contact gebracht.
Je kan je altijd wenden tot de afdelingsverantwoordelijke van je verkooppunt, die je met plezier inlichtingen zal verstrekken. Als je ons algemeen nummer belt, word je met de juiste persoon in contact gebracht.
Uiteraard! Onze medewerkers in de winkel helpen je graag verder als je een bestelling wil plaatsen. Zowel voor grote hoeveelheden als voor speciale aanvragen (bv. gourmetschotels voor een groot gezelschap, specifieke wijnen, enz.) kan je je wenden tot de verantwoordelijke van de betrokken afdeling. Als je ons algemeen nummer belt, word je met de juiste persoon in contact gebracht.
Onze assortimenten worden door onze inkopers zorgvuldig samengesteld in functie van een aantal criteria, en in het bijzonder op basis van verkoopstatistieken. Het is natuurlijk mogelijk dat het artikel dat je wenst van uitstekende kwaliteit is, maar als het geen deel meer uitmaakt van ons assortiment, is dat gewoon omdat de markt ervoor onvoldoende groot is.
Suggesties kan je ons altijd bezorgen via het online contactformulier.
Je kan altijd rekenen op de medewerkers van je cora hypermarkt. Ze helpen je graag bij het vinden van een alternatief voor een product dat niet meer in ons assortiment zit.
Als je een artikel in promotie niet vindt in de winkel, dan stelt cora een vervangproduct van gelijkwaardige of hogere kwaliteit voor, of - als je dat wenst - een “reserveringsbon” indien het product nog steeds beschikbaar is bij onze leverancier.
Prijzen en promoties
Sinds een aantal jaren voert cora een nieuw prijsbeleid dat draait om de juiste verhouding tussen de kwaliteit en de prijs van de producten die in onze winkels worden gekocht. In onze verkooppunten garanderen we dat je kwaliteit vindt tegen de meest correcte prijs. Dat doen we door elke maand de prijzen van de nationale merkproducten te vergelijken met die van de concurrentie. We voeren maandelijks 300.000 prijsvergelijkingen uit. Op basis daarvan passen we onze prijzen aan, zodat ze altijd correct zijn. Vind je echter een product tegen een lagere prijs bij een van onze concurrenten, dan betaalt cora je het verschil terug (1).
(1) Het verschil wordt terugbetaald in een aankoopbon. Geldig op identieke producten (merk, referentie, kwaliteit, kaliber) verkocht in een fysiek verkooppunt in België in een straal van 30 km rond je cora, met dezelfde garantie- en servicevoorwaarden, uitgezonderd soldenperiodes en op vertoon van een bewijs van de prijs gehanteerd bij de concurrent tijdens de week vóór of na de aankoop van het product bij cora.
De folders zijn beschikbaar in je winkel, op onze website cora.be of op onze app.
Bepaalde folders worden uitsluitend online verspreid. Dit betekent dat ze verstuurd worden per mail en tegelijk beschikbaar blijven op onze websites.
De folders worden ook verdeeld in een aanzienlijk aantal gemeenten.
De cora-kaart
Ben je nog in de winkel, ga dan naar de stand cora-kaart of naar de centrale kassa om je promoties in orde te laten brengen.
Ben je al terug thuis, vul dan het online contactformulier in.
Ja, in alle verkooppunten van het Maestro-netwerk in Europa. Voor alle informatie over de cora-betaalkaart raadpleeg je de rubriek Betaalkaart op onze website (www.cora.be).
Voor de cora-getrouwheidskaart: ga naar de stand cora-kaart van je gebruikelijke verkooppunt.
Voor de cora-betaalkaart: blokkeer je kaart zo snel mogelijk met “Card Stop” en ga vervolgens naar de stand cora-kaart van je gebruikelijke verkooppunt.
Je hebt 2 mogelijkheden:
- Ofwel ga je naar de stand cora-kaart van je gebruikelijke verkooppunt, waar een medewerker je een nieuwe kaart zal geven.
- Ofwel log je in op de app en voeg je een virtuele kaart toe aan je account.
cora biedt je de mogelijkheid je betalingen met de cora-betaalkaart te spreiden, dankzij verschillende formules aangepast aan je behoeften. Voor elektrische huishoudtoestellen, multimedia, vrije tijd en tuinartikelen kan je naargelang het bedrag betalen in 3, 5, 10 of 15 maandaflossingen (2). Meer info vind je in de rubriek Betaalkaart op onze website (www.cora.be).
(2) Zie voorwaarden in winkel. LET OP, GELD LENEN KOST OOK GELD.
Ben je houder van een cora-kaart uitgegeven door een cora hypermarkt in België, dan staat het saldo van je spaarpot op de onderzijde van je kasticket, ongeacht de hypermarkt die je bezoekt. Je kan het saldo ook raadplegen op onze online klantenruimte door je aan te melden op onze website (www.cora.be) of op onze app.
Op vertoon van je cora-kaart kan je kortingen toevoegen aan je spaarpot en die gebruiken aan de kassa van zodra je 5 euro hebt gespaard. Meer info vind je onder de rubriek Getrouwheidskaart op onze website (www.cora.be).
Producten
cora biedt een dienst voor levering en installatie aan huis aan voor elektrische huishoudtoestellen, tv’s en andere volumineuze artikelen. Onze specialisten in de winkel staan voor je klaar om de meest geschikte formules te bespreken. Vraag hen naar de voorwaarden en tarieven.
Online klantenruimte
Ben je je paswoord vergeten, dan kan je er online een nieuw aanvragen. Ga naar het aanmeldscherm en klik op de link “Paswoord vergeten”. Er wordt je een e-mail met een nieuw paswoord toegestuurd. Je kan je dan aanmelden en je paswoord opnieuw veranderen als je dat wil.
Wil je een gebruikersaccount aanmaken, dan moet je naar het aanmeldscherm gaan. Klik vervolgens op de link “Maak een account aan” en volg de instructies.
Heb je problemen met het aanmelden, dan kan je ons contacteren via het online contactformulier.
Als je je persoonlijke gegevens wil aanpassen, dan log je eerst in en ga je naar je account. In de sectie “Mijn persoonlijke gegevens” kan je de aanpassingen doorvoeren.
Dienst na verkoop
Bij defect aan een groot elektrisch huishoudtoestel of een tv van meer dan 109 cm onder garantie verbindt cora zich ertoe de technische dienst van de fabrikant rechtstreeks bij je thuis te laten tussenkomen, indien hij gevestigd is in het land waar je het toestel hebt gekocht.
Op alle producten die bij cora worden gekocht geldt een fabrieksgarantie van minimum 2 jaar (4). cora verbindt er zich toe zijn klanten van de garantie van de leverancier te laten genieten wanneer diens voorwaarden beter zijn. In geval van defect worden de herstellingen rechtstreeks uitgevoerd door de fabrikant of in zijn erkende technische centra.
(4) De garantie dekt niet de accessoires en consumables, noch de defecten die het gevolg zijn van een verkeerd gebruik van het toestel (zie voorwaarden van de fabrikant).
Speciale vragen
Kan je het antwoord op je vraag niet vinden, neem dan contact met ons op via het online contactformulier.
We verwerken de gegevens die je spontaan op onze website hebt ingevoerd voor zuiver intern gebruik en voor de vermelde doeleinden. De bekomen persoonsgegevens worden in geen enkel geval aan derden bezorgd zonder jouw expliciete toestemming, noch gebruikt voor doeleinden van direct marketing. Bovendien worden ze niet langer bewaard dan nodig is in het kader van het realiseren van de doelstellingen waarvoor ze zijn bekomen.
Wil je je persoonsgegevens raadplegen, wijzigen of verwijderen, dan dien je gewoon een aanvraag in via het online formulier beschikbaar in de rubriek “Uw rechten uitoefenen”.