ALGEMENE VOORWAARDEN CORA KLANTENKAART
Versie van toepassing sinds 01/01/2023
- Inleiding
CORA wil een optimale beleving van zijn producten en diensten aanbieden. CORA heeft dan ook een programma met een klantenkaart uitgewerkt om u de beste en interessantste promoties, acties en voordelen voor te stellen, aangepast aan uw interesse, voorkeur en smaak.
De CORA klantenkaart wordt beheerd door CORA nv, met maatschappelijke zetel in 6620 Heppignies, rue de Capilône 10, ondernemingsnummer 0402.537.726 btw-nummer BE 402.537.726 (hierna CORA).
De intekening van de Klanten op de CORA klantenkaart houdt de aanvaarding van deze algemene voorwaarden in.
- Voorwaarden voor het bekomen van een CORA klantenkaart
Elke klant ouder dan 18 jaar kan een CORA klantenkaart bekomen op vertoon van een identiteitsbewijs. Het volstaat het lidmaatschapsformulier volledig in te vullen en te ondertekenen. De toekenning van de CORA klantenkaart is beperkt tot één per gezin: zelfde naam, zelfde adres. De klantenkaart is persoonlijk en mag niet worden gebruikt door een andere klant die geen deel uitmaakt van hetzelfde gezin.
Elke Klant is verplicht elke wijziging van persoonlijke en/of bedrijfsgegevens schriftelijk te melden aan CORA. CORA kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade te wijten aan ontoereikende communicatie over deze gegevens. De gegevenswijziging wordt door CORA zo snel mogelijk verwerkt.
- Kenmerken van de Kaart
De CORA klantenkaart is gratis. Ze is altijd gelinkt aan een Klant en enkel de leden van eenzelfde gezin mogen er gebruik van maken.
De CORA kaart heeft tot doel winsten in euro’s op te leveren. Zodra uw spaarpot 5 € bereikt, kan u ze gebruiken om uw aankopen te betalen. Met de CORA klantenkaart kan u ook genieten van gepersonaliseerde aanbiedingen. De voordelen gekoppeld aan de CORA kaart kunnen niet worden gebruikt voor professionele doeleinden.
De CORA kaart is ook bedoeld om voordelen en specifieke of eventueel gepersonaliseerde voordelen toe te kennen of om u toegang te verlenen tot specifieke acties georganiseerd door CORA of zijn Partnerbedrijven. Deze voordelen en aanbiedingen zijn enkel geldig voor de aankoop van een gebruikelijk aantal producten voor normaal gebruik en gedurende de duur vermeld in de aanbieding.
De kaart wordt aanvaard in de 7 Belgische. CORA behoudt zich het recht voor het toekennen van winsten op de kaart, het aanbieden van specifieke voordelen of aanbiedingen of de toegang tot specifieke acties niet te cumuleren met andere promotionele acties.
De kaart blijft eigendom van CORA. Elk verlies, elke diefstal, elke verduistering of elke andere vorm van frauduleus gebruik moet door de Klant aan CORA worden gemeld. Bij gebrek daaraan draagt de Klant de verantwoordelijkheod voor de eventuele gevolgen van het niet melden.
In geval van problemen bij het gebruik van de kaart kan de Klant dat telefonisch melden aan de CORA klantendienst, die de nodige maatregelen zal treffen om de problemen zo snel mogelijk op te lossen, zonder dat hij voor deze problemen aansprakelijk kan worden gesteld.
Als u uw CORA kaart minstens 3 jaar niet gebruikt, wordt ze automatisch gedeactiveerd.
- Voorwaarden en modaliteiten om CORA euro’s te verzamelen en toekenning van voordelen en gepersonaliseerde of specifieke aanbiedingen
Elke Klant spaart euro’s op de Rekening waaraan zijn kaart is gekoppeld, in overeenstemming met de voorwaarden bepaald door CORA.
Het toekennen van euro’s gebeurt in functie van de aankopen van de Klant, aankopen die hij heeft gedaan in eigen naam of voor eigen rekening, en van de diensten gepresteerd voor de klant, conform het toekenningsrooster opgesteld door CORA. CORA behoudt zich het recht voor het toekenningsrooster op elk moment te wijzigen zonder daar de Klant op enige manier van te verwittigen.
CORA kan de Klant ook extra euro’s schenken onder de vorm van promoties.
Het toekenningsrooster wordt aan de Klant meegedeeld via de verschillende folders, aankondigingen in de deelnemende verkooppunten, of op de CORA website of de CORA app.
Om de euro’s te bekomen die gekoppeld zijn aan de CORA klantenkaart of te kunnen profiteren van voordelen of specifieke of eventueel gepersonaliseerde aanbiedingen, moet u de kaart voorleggen aan de kassamedewerk(st)er voor hij/zij uw aankopen begint te scannen. Eventuele gepersonaliseerde aanbiedingen zijn enkel geldig op gelijktijdig vertoon van de overeenstemmende CORA kaart.
Bij het terugbrengen van artikelen behoudt CORA zich het recht voor de euro’s in te trekken die oorspronkelijk bij aankoop van deze artikelen waren toegekend.
- Boekhoudkundige verwerking van de verzamelde bedragen en raadpleging van het saldo beschikbaar op de kaart
De euro’s toegekend door CORA en verzameld door de Klant worden toegevoegd aan de Rekening waaraan de kaart is gekoppeld.
Het saldo beschikbaar op de CORA klantenkaart kan worden geraadpleegd op het kasticket bij een aankoop in een van de CORA winkels in België.
- Geldigheidsduur van het bedrag beschikbaar op de kaart
De winsten in euro’s worden geregistreerd op uw CORA kaart. Van zodra uw spaarpot 5 € bereikt, kan u hem gebruiken om uw aankopen te betalen.
Uw spaarpot vervalt pas na 6 maanden inactiviteit (dus als u 6 maanden geen bezoek aan de kassa hebt gebracht). De geldigheidsduur van de bedragen van de spaarpot staat vermeld op het laatste kasticket.
- Bescherming van de privacy
Het gebruik van de CORA klantenkaart impliceert een verwerking van uw persoonsgegevens. Uw gegevens worden verwerkt door CORA nv en CORA Luxemburg, als verantwoordelijken voor de verwerking. Dat gebeurt in overeenstemming met de Privacypolitiek die is terug te vinden op www.cora.be. Deze verwerking is gebaseerd op de uitvoering van het contract tot stand gebracht door de voorwaarden van uw getrouwheidsprogramma.
Het doel van de CORA klantenkaart is uw getrouwheidsprogramma en -aanbiedingen uitwerken en beheren; promotionele voordelen aanbieden en de verzending mogelijk maken van publicitaire informatie die gepersonaliseerd is of nieuwe producten of diensten beschrijft; uw bestellingen verwerken en opvolgen; marketinggerichte en statistische studies uitvoeren die betrekking hebben op de kwaliteit van onze bestaande producten en diensten of degene die we onze klanten zouden kunnen aanbieden.
We kunnen uw gegevens ook verwerken op basis van ons legitiem belang, om een eventuele terugroeping van producten bij de consument te melden of fraude te bestrijden.
Bij gebruik van de kaart worden uw aankopen geanalyseerd om u promoties te kunnen aanbieden die voor u interessant zijn (bv. via onze kortingbonnen aan de kassa). U kan echter altijd anoniem uw boodschappen doen in onze winkels. Het gebruik van de CORA kaart is niet verplicht. Uw identiteits- en contactgegevens worden in geen geval doorgegeven aan derde partijen voor commercieel gebruik indien u daar niet expliciet uw toestemming hebt voor gegeven.
Bepaalde persoonsgegevens kunnen onder bepaalde voorwaarden worden gedeeld met derden, namelijk onderaannemers van CORA, voor het uitvoeren van bepaalde taken (bijvoorbeeld het uitwerken van marketingcampagnes of gepersonaliseerde aanbiedingen, of het aanmaken van een CORA betaalkaart). Deze gegevensoverdracht valt onder de Standaardcontractbepalingen van de Europese Commissie.
Uw gegevens worden bewaard tot drie jaar na uw uitschrijving uit het CORA getrouwheidsprogramma.
Conform de Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van persoonsgegevens beschikt u over de volgende rechten in verband met uw gegevens: recht van inzage, recht op rectificatie, recht op gegevenswissing, recht van bezwaar, recht op beperking van de verwerking, recht op overdraagbaarheid. U kan ook richtlijnen opstellen in verband met het bewaren, het wissen en het communiceren van uw persoonsgegevens na uw overlijden. Om deze rechten uit te oefenen, klikt u op volgende link: https://www.cora.be/nl/6/meer-over-cora/uw-rechten-uitoefenen. U kan ook contact opnemen met de persoon die verantwoordelijk is voor de persoonsgegevens op volgend adres: DPO@CORA.be.
Bij het niet-nakomen van bovenstaande bepalingen hebt u het recht een klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit (BGA).
Als een Klant eist dat al zijn persoonsgegevens worden gewist die door CORA worden bewaard in het kader van het getrouwheidprogramma, dan wordt zijn deelname aan het programma beëindigd, de kaart gedeactiveerd, de rekening afgesloten en zijn alle verworven bedragen definitief verloren.
- Verlies, diefstal, slechte werking, frauduleus gebruik of annulering van de kaart
Bij verlies of diefstal van uw kaart moet u onmiddellijk naar de stand CORA kaart van uw winkel gaan, waar de kaart zo snel mogelijk zal worden gedeactiveerd. In dat geval kan u nog steeds de spaarpot recupereren die u geldig hebt verworven en gespaard, net als de toegekende voordelen en aanbiedingen, op voorwaarde dat u een nieuwe kaart aanvraagt en dat uw spaarpot niet is gebruikt door een derde persoon. CORA kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of eventuele schade te wijten aan de vervanging van de kaart, tenzij in geval van fraude of zware fouten van CORA.
Wordt het verlies of de diefstal van de kaart niet gemeld, dan is CORA vrij van elke aansprakelijkheid.
Een defecte of beschadigde kaart kan gratis worden vervangen op voorwaarde dat de Klant en nieuwe kaart aanvraagt. De spaarpot kan naar deze nieuwe kaart wordt overgezet aan de stand CORA kaart in uw winkel.
Bij frauduleus gebruik van de kaart, of sterke vermoedens van frauduleus gebruik ervan, behoudt CORA zich het recht voor de kaart te deactiveren, met verlies van alle op de kaart gespaarde euro’s voor deze rekening, en ten opzichte van de Klant de maatregelen te nemen die het noodzakelijk acht om een einde te maken aan de fraude, onder voorbehoud van gerechtelijke vervolging door CORA.
- Stopzetting en wijziging
De geldigheidsduur van de kaart is onbeperkt, zolang het Programma operationeel is. CORA behoudt zich het recht voor de voorwaarden van het Programma eenzijdig te wijzigen, bijkomende voorwaarden op te leggen en zelfs het Programma te beëindigen, voor zover eventuele wettelijke bepalingen terzake worden nageleefd.
De klant kan zijn deelname aan het Programma op elk moment stopzetten door zich rechtstreeks tot de stand CORA kaart in zijn winkel te wenden. In dat wordt de kaart gedeactiveerd en de rekening afgesloten.
- Toepasselijk recht en bevoegde rechtbanken
Bij betwisting met betrekking tot de CORA klantenkaart en onderhavige algemene voorwaarden is alleen de Rechtbank van Henegouwen - Afdeling Charleroi bevoegd en alleen het Belgisch recht van toepassing.